23948sdkhjf

Lidl sætter 300 nye produkter på hylderne

| Af Redaktionen | Tip redaktionen om en historie

Discountbutikkerne og supermarkederne nærmer sig hinanden på flere parametre, og det kommer kunderne til gode, fortæller detailekspert Dorte Wimmer.

”Større udvalg. Små priser. Endnu mere til dig”. Sådan er overskriften for dagligvarekæden Lidls seneste udvidelse af varesortimentet med 300 nye produkter, så sortimentet nu tæller ca. 2.100 varer fast på hylderne.

Læs også: Danskernes digitale indkøbskurv bugner: Onlineshopping vokser med mere end 7 mia. kr.

Tilføjelsen af de nye produkter sker som led i Lidls vision om at blive danskernes foretrukne indkøbssted. Det indebærer blandt andet, at kunderne kan gøre hele deres ugentlige indkøb i Lidl – et budskab, som Lidl gerne vil have bredt endnu mere ud, forklarer CCO fra Lidl, Mikko Forsström, i en pressemeddelelse. 

- Vi har udvidet vores sortiment for at understrege, at kunderne altid kan få et bredt udvalg i vores butikker. Det skal ikke gøre en forskel, om man foretrækker økologi, gourmet eller den billigste vare – eller gerne vil have produkter, der opfylder alle tre kriterier. Det er muligt for alle at gøre hele sit indkøb i Lidl, og med de nye tilføjelser er der endnu flere kvalitetsprodukter at vælge imellem for kunderne, siger han.

- Vi ved, at mange nye kunder bliver overraskede over vores vareudvalg og ofte ender med at putte mere i kurven end planlagt, fordi de ikke regnede med, at de rent faktisk kunne få det hele i Lidl, fortæller han. 

I øjeblikket er der stor innovationsvilje i branchen, og kampen om kurven er intensiveret. Grænserne mellem formaterne bliver mere utydelige, og intet er helligt i kampen om kurven.

Læs også: Smykkekæde sælger færre Pandora-smykker i USA

Det fortæller detailekspert og direktør i Retail Institute Scandinavia, Dorte Wimmer.

- Der er et skifte i gang i dagligvarebranchen, hvor formaterne udvikles i nye retninger end tidligere, siger hun.

Private labels i fremgang
De nye varer i Lidl er løbende tilføjet til sortimentet fra februar i 2018 og frem til nu og omfatter vidt forskellige produkter fra alle kategorier i varesortimentet.

Mange af produkterne er fra Lidls egne private label-mærker, som fx gourmetserien WH, kødmærket Vilstrupgård og mejerimærket Milbona, mens andre produkter er kendte, danske mærkevarer i form af blandt andet Tulip Bacon, Den originale 3-Stjernet salami, Toms Guldkarameller og mejeriprodukter fra Arla.

Det er ikke tilfældigt, siger Mikko Forsström:

- I Lidl vil vi redefinere dansk discount, og det gør vi ved altid at tilbyde kunderne den bedste kvalitet til den bedste pris og ved fortsat at hæve barren for kvalitet gennem vores private label-produktserier. Vi har over de sidste år også oplevet en stigende interesse for vores egne mærker, både de danske og dem, der introducerer specialiteter fra mange steder i verden, forklarer han. 

Læs også: Nordisk detail-rapport: Udsalg truer danske butikker

Dorte Wimmer bekræfter betydningen af private label-produkter:

- Private labels bliver i højere og højere grad brugt til positionering af kæderne i kampen om kunderne, siger hun. 

Lidl lancerer tilføjelserne til sortimentet med fire nye reklamefilm. Filmene har fokus på henholdsvis en børnefamilie, en kvalitetsbevidst familie, en familie, der er fuld af fordomme om Lidl, samt en økologibevidst familie.

Alle familier udfordres til at handle ind en hel uge i Lidl. De fire reklamefilm sættes i rotation i takt med, at de sidste nye produkter lander på hylderne i kædens 117 butikker landet over.

Hold dig opdateret med RetailNews
Kommentarer (0)
Forsiden lige nu

Tankstationer hæver priserne efter angreb i Saudi-Arabien

Efter 110 år: Tulip skifter navn

Spiritusbranche: Forbyd al salg af alkohol til mindreårige

Politikerne bør vedtage totalforbud for salg af al slags alkohol til unge under 18 år, mener spiritusbranchen.

Indretningen af nye Netto-butikker får salget af sundt og grønt til at stige

Kunderne er de samme som tidligere, men deres vaner begyndte at ændre sig i takt med butiksindretningen.

Flere store virksomheder dropper udskældte palmeolieleverandører

3F: Tivoli Food Hall-forhandlinger brudt sammen

Nyhedsbrev

Benzinpriser kan stige efter droneangreb i Saudi-Arabien

Irma vil mobilisere kunderne i kampen for klima

Irma inviterer sine medlemmer til møder om klima og begynder den første markedsføring, der opfordrer kunderne til at købe mindre af bestemte varer

Svensk parti vil lade Systembolaget holde søndagsåbent

Svenskerne bør selv bestemme, hvornår de køber alkohol, lyder det fra Sveriges næststørste parti.

SuperBrugsen åbner flagskibsbutik på Amager

Stikprøve: To ud af tre butikker sælger alkohol til børn

68 procent af butikker i stikprøve sælger alkohol til børn. Aldersgrænsen skal hæves, mener organisation bag.

Lovbrud fanget på video: Børn har frit spil i østjyske kiosker

Toprestaurant overtager slagteri

Rygeost tæt på samme status som champagne og feta

Britisk supermarkedskæde mister eneretten til sit navn

En strid om et ord har fået et midlertidigt punktum.

Aldi tilbagekalder te som mistænkes for at kunne føre til kræft

Rema 1000 tilbagekalder kyllingepølser med listeria

Flere partier er åbne for at forbyde smage i e-cigaretter

Popcornmajs kaldt retur efter insektfund

Kæmpestor interesse for nyt streetfoodmarked

RetailNews bringer en rettelse: Føtex og BilkaToGo skulle ikke have været med i test

Flammen lukker alle restauranter på søndag

Sundhedsstyrelsen fraråder brugen af e-cigaretter

Lars Seier har købt en kendt café

Ota Solgryn tilbage på danske hænder

Slagteri-udvidelse afslørede ældgammel gravhøj

Nyt nationalt partnerskab skal styrke fiskerierhvervet

Flere spiser mere fuldkorn

Efter fyringer: Nu ansætter Lego igen

Rema 1000 når milepæl for genanvendt plastik

Svensk Tetra Pak-milliardær er død

Bagermestre får ny direktør

Aarhus Universitet trækker omstridt oksekødsrapport tilbage

Landbrugslobby tilbagebetaler penge for omstridt kødrapport

Karen Volf Hindbærkage tilbagekaldt

Det vælter stadig frem med nye øl

Se alle Medlemmernes egne nyheder

Hold integrationer og forretning i luften døgnet rundt

Bjarne Emil Jensen fejrer 40 års jubilæum

Forbo udvider populær gulvserie

GS1 Denmark byder velkommen til Matas

Stort potentiale som Master Franchisetager

Hvad er AMS, og hvorfor er det vigtigt for dine IT-investeringer?

HCS tilbyder professionel TV-inspektion af kloaksystemer

Prolink S10-0 PP (polypropylene) med Friktions Top (FRT1).

Kom bakterier og sporer til livs

Machine Learning giver onlinekunderne bedre betjening – og fanger hurtigere svindlerne

Stor serviceaftale mellem Door System og Danish Crown

Skal vi hjæpe dig salgsklar til messen :)

Besøg i Københavns Lufthavn - 23. oktober 2019

Teststudie viser stort potentiale for energioptimering af spåntagningsmaskiner

JEROS A/S deltager på Südback 2019

Er det også en udfordring for dig at holde dig ajour med den nyeste teknologi?

Træt af køer og utilfredse kunder?

Bør jeg rykke til Business Central – og hvordan foregår det i praksis?

Kan du se forskel? Til kamp mod kopivarer

Business Central støber fundamentet under nye produktivitetsgevinster

Brug tid på din nye medarbejder

Steffen er udlært elektriker – og modtager fagets medalje

Sæt brugerrettighederne i system – og mød GDPR, revision og den kritiske CF...

Retail Safari i London med Matthew Brown

EL:CON styrker sin nordjyske tilstedeværelse med opkøb af NT El-Service ApS

Send til en kollega

0.195