23948sdkhjf

Lidl sætter 300 nye produkter på hylderne

| Af Redaktionen | Tip redaktionen om en historie

Discountbutikkerne og supermarkederne nærmer sig hinanden på flere parametre, og det kommer kunderne til gode, fortæller detailekspert Dorte Wimmer.

”Større udvalg. Små priser. Endnu mere til dig”. Sådan er overskriften for dagligvarekæden Lidls seneste udvidelse af varesortimentet med 300 nye produkter, så sortimentet nu tæller ca. 2.100 varer fast på hylderne.

Læs også: Lidl donerer overskudsmad til Blå Kors

Tilføjelsen af de nye produkter sker som led i Lidls vision om at blive danskernes foretrukne indkøbssted. Det indebærer blandt andet, at kunderne kan gøre hele deres ugentlige indkøb i Lidl – et budskab, som Lidl gerne vil have bredt endnu mere ud, forklarer CCO fra Lidl, Mikko Forsström, i en pressemeddelelse. 

- Vi har udvidet vores sortiment for at understrege, at kunderne altid kan få et bredt udvalg i vores butikker. Det skal ikke gøre en forskel, om man foretrækker økologi, gourmet eller den billigste vare – eller gerne vil have produkter, der opfylder alle tre kriterier. Det er muligt for alle at gøre hele sit indkøb i Lidl, og med de nye tilføjelser er der endnu flere kvalitetsprodukter at vælge imellem for kunderne, siger han.

- Vi ved, at mange nye kunder bliver overraskede over vores vareudvalg og ofte ender med at putte mere i kurven end planlagt, fordi de ikke regnede med, at de rent faktisk kunne få det hele i Lidl, fortæller han. 

I øjeblikket er der stor innovationsvilje i branchen, og kampen om kurven er intensiveret. Grænserne mellem formaterne bliver mere utydelige, og intet er helligt i kampen om kurven.

Læs også: Dansk topchef stopper i spidsen for tyske Lidl

Det fortæller detailekspert og direktør i Retail Institute Scandinavia, Dorte Wimmer.

- Der er et skifte i gang i dagligvarebranchen, hvor formaterne udvikles i nye retninger end tidligere, siger hun.

Private labels i fremgang
De nye varer i Lidl er løbende tilføjet til sortimentet fra februar i 2018 og frem til nu og omfatter vidt forskellige produkter fra alle kategorier i varesortimentet.

Mange af produkterne er fra Lidls egne private label-mærker, som fx gourmetserien WH, kødmærket Vilstrupgård og mejerimærket Milbona, mens andre produkter er kendte, danske mærkevarer i form af blandt andet Tulip Bacon, Den originale 3-Stjernet salami, Toms Guldkarameller og mejeriprodukter fra Arla.

Det er ikke tilfældigt, siger Mikko Forsström:

- I Lidl vil vi redefinere dansk discount, og det gør vi ved altid at tilbyde kunderne den bedste kvalitet til den bedste pris og ved fortsat at hæve barren for kvalitet gennem vores private label-produktserier. Vi har over de sidste år også oplevet en stigende interesse for vores egne mærker, både de danske og dem, der introducerer specialiteter fra mange steder i verden, forklarer han. 

Læs også: Bog & idé tager markedsandele i et trængt bogmarked

Dorte Wimmer bekræfter betydningen af private label-produkter:

- Private labels bliver i højere og højere grad brugt til positionering af kæderne i kampen om kunderne, siger hun. 

Lidl lancerer tilføjelserne til sortimentet med fire nye reklamefilm. Filmene har fokus på henholdsvis en børnefamilie, en kvalitetsbevidst familie, en familie, der er fuld af fordomme om Lidl, samt en økologibevidst familie.

Alle familier udfordres til at handle ind en hel uge i Lidl. De fire reklamefilm sættes i rotation i takt med, at de sidste nye produkter lander på hylderne i kædens 117 butikker landet over.

Hold dig opdateret med RetailNews
Kommentarer (0)
Forsiden lige nu

Netsupermarked ramt af leverandørkonkurs

Danske fødevarefirmaer truet med mystisk pulver

I udlandet har madproducenter fået lignende breve

Easyfood fortsætter væksten både her og der

Årets første Samsø-kartofler er solgt for 36.000 kroner

Salling Group køber årets første 24 kilo Samsø-kartofler for 36.000 kroner.

De danske øl bliver tyndere: Alkoholfrit er et hit

Hurtig mulighed for at aflevere pant vender tilbage

Nyhedsbrev

Beiers chokoladebutikker hårdt ramt af solen

Skraldere skal have lettere adgang til mad

Supermarkeder smider mad ud, for foræres den væk, skal der betales moms. En arbejdsgruppe skal se på reglerne.

Coop.dk udfordrer discount på økologi-priser

Toms Gruppen mistede næsten 10 millioner

Landmad.dk får comeback

Bilka inviterer børn i trafikskole

Forkerte kerner endte i hvidkålssalat

Lagkagehuset åbner i Køge

Dankort bliver brandvarmt op til påske

Påsken er altid garant for store handelsdage med Dankort - særligt onsdagen inden helligdagene bliver vores Dankort brandvarmt

Matas introducerer abonnement

Mille Food på vej med tre nye produkter

Medie: Dagrofa har tabt over 600 millioner

- Det koster at rydde op, siger ny topchef

Crowdfunding: Halv million til Vilsund Blue på 21 minutter

700 Coop-butikker holder åben hele påsken

Hungry.dk satser på hurtigt at overhale Just Eat

Lidl donerer overskudsmad til Blå Kors

Fødevarebanken deler 37.500 måltider ud fra lukkede Netto-butikker

Overskudsmaden køres ud til godt 25 væresteder, hvor de forvandles til påskefrokoster og hygge.

Købmænd siger ja til valgkamp foran butikken

Hov - der var gluten i glutenfri fisk

Stryhns debuterer som øko-producent

Sildekrig: Fyn og Bornholm strides om ’Christiansø’

Ukogte kæmperejer tilbagekaldt: Kunder kan få maveonde

Mayonnaise ramt af skimmelvækst

Sandwich i Netto tilbagekaldes grundet manglende mærkning

Aldi tilbagekalder schnitzler efter fund af glassplinter

Stor brandbil stjålet i nat: Kørt ind i mur ved Fakta

Økologiske marker fylder snart lige så meget som Fyn

Ris med risiko for insekter

Tysk domstol frifinder Carlsberg i kartelsag

Umulig Whopper uden kød på vej

Se alle Medlemmernes egne nyheder

Hvordan overvinder butikkerne udfordringen med at møde kunderne både offline og online?

GS1 medlemsdag i Ringsted

Se Kärcher innovative BR 35/12 C gulvvasker

Hop op i HCS lastbilen og besøg BIO CITY

Gratis webinar: Få et større overskud ved hjælp af en cloud-baseret løsning til ruteoptimering

Kan shuttlesystemer optimere dit lager?

Nyt bestyrelsesmedlem i FlexPOS ApS

Sikring af Spillearkaden i Tivoli

Emballagedesign i e-handel er effektiv branding

NYHED! West Greenland hellefisk – en ægte delikatesse

Undgå usalgbare varer med en fornuftig palletering

Mors Dag

Råt og feminint

Bæreposen der giver trafik til ARK Boghandels website

Undgå bøder for fejlbehæftede pallelabels: Tag et gratis online lynkursus

Aalborg Byrådssal og medborgerhus

42.000 m2 gulv fra Gerflor DLW til Herlev Hospital

Elteknisk totalleverandør går forrest med grønne arbejdsbiler

Husk den 14. juni 2019

Fokus på arbejdsmiljø og ergonomi

Svævende lysende øer

Gratis forretningsrejser til Elbląg, Poland for de danske virksomheder

Dansk Halbyggeri: On-site løsninger i komplekst projekt

Branding: Sådan vælger du det rigtige gavepapir

Lamelafskærmning på nyt byggeri i Kolding

Send til en kollega

0.173