23948sdkhjf

Simpel knap på Miinto.dk samler 700.000 kr. ind årligt: Kan din webshop gøre det samme?

I 2017 prøvede webshoppen for modetøj Miinto.dk en ny ting af på deres hjemmeside.

De indførte en knap ved check ud, hvor man som kunde nemt kan donere et lille beløb til Røde Kors, mens man alligevel er ved at betale for sit tøj.

Miinto har i flere projekter støttet og samarbejdet med Røde Kors. Men donationsknappen var en idé, der gjorde det meget nemt at bidrage til velgørenhed på en ny måde, fortæller virksomheden i en pressemeddelelse. 

Derfor var CMO, Malthe Cederborg, meget spændt på at prøve knappen af - selvom han ikke havde de højeste forventninger.

- Vi vidste godt, at rigtig mange besøgende ville blive eksponeret for knappen, men bare fordi man præsenterer folk for noget, så er det ikke altid, at de interagerer med det. Vi prøver ikke at stille for mange forventninger op til den slags. Det var bare et spørgsmål om at prøve det af, fortæller han.  

- Vi har været meget positivt overraskede over, hvor meget vores kunder har haft lyst til at hjælpe og støtte. Vi har absolut kun fået positiv tilbagemeldingr, og selv om vi følger mange af vores forretningstal hver dag, så var det her en af de ting, der kommer bag på en, da det er endt med sådan et stort tal, siger Malthe Cederborg.

Nok de nemmeste penge til velgørenhed
Årligt har knappen samlet hele 700.00-800.000 kr. ind til Røde Kors’ velgørende arbejde, og omkring 5 procent af Miinto.dk’s kunder bruger knappen. 

Ifølge Malthe Cederborg er knappen klart det velgørenhedsinitiativ fra Miinto, der har været mest givende. For det har krævet en meget lille indsats for Miinto.dk at lave knappen i forhold til alle de penge, der er kommet ind som donationer.

Han fortæller desuden, at Miinto overvejede, om knappen kunne distrahere kunderne, så derfor testede de først knappen af på en mindre gruppe.

Men intet tyder på, at knappen giver frafald i købssituationen, eller at konverteringsraten bliver påvirket negativt.

Derfor opfordrer Malthe Cederborg også andre webshops til at gøre det samme.

Stolte over kunderne og de store donationer 
For Miinto er det et spørgsmål om at give kunderne muligheden for at støtte nemt.

- Det bekræfter os i, at vores kunder er socialt bevidste folk, der gør sig tanker om både miljø og mennesker. Og for os er det helt grundlæggende i vores virksomheds DNA, at vi er her for at gøre en forskel. Og så bliver vi glade og stolte, når vi kan fejre, at vi giver en stor check til Røde Kors, siger Malthe Cederborg. 

Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.109