23948sdkhjf

Strategisk satsning giver Quint et forspring i tøjbranchen

| Af Redaktionen | Tip redaktionen om en historie

En af landets ældste tøjbutikker er dygtigst til at kombinere fysisk salg med netsalg.

I en ny undersøgelse er danske retailbutikker blevet målt på deres evne til at håndtere salg via omnichannel-princippet, altså kombinationen af netsalg og salg i den fysiske butik.

Læs også: Danskernes digitale indkøbskurv bugner: Onlineshopping vokser med mere end 7 mia. kr.

Ifølge undersøgelsen er det Kaufmanns butiks-brand Quint, der er klart bedst til den disciplin.

Ulrik Egede Christensen, der er head of e-commerce hos Kaufmann, er glad for topplaceringen men ikke overrasket, fortæller han i en pressemeddelelse.

- Gennem flere år har vi arbejdet med en klar omnichannel-strategi for alle vores brands hos Kaufmann. Forbrugerne i dag handler meget anderledes end for 10 år siden, og det har vi selvfølgelig været opmærksomme på og ageret efter. Derfor er vi gået forrest i branchen for at gøre købssituationen lettere for kunderne, forklarer han.

Quints kernekunder er unge mænd i alderen 15-30 år, og de er vant til at handle online og stort set altid via telefonen.

Læs også: To webbutikker reddet på stregen

Det faktum at 73 procent af alle forbrugere er omnichannelshoppere betyder, at retailbutikkerne skal kunne servicere kunderne på alle kanaler både i de fysiske butikker og online.

- Vi skal kunne binde vores brand sammen på tværs af de fysiske butikker, fjernlagre, mobilløsninger, digital markedsføring, sociale medier og webshop. Det kræver, at vi har et set-up og en organisation som fungerer optimalt i forhold til data, logistik og digitale kanaler, der alle bidrager til en sammenhængende og god købsoplevelse for kunden, og det er det, vi er lykkes med i Quint, forklarer Ulrik Egede Christensen.

Samme service i butik og på nettet
Ifølge Ulrik Egede Christensen skal kunden have samme gode service online som i den fysiske butik, og derfor tilbyder de dag-til-dag-levering, og varer købt online kan byttes i de fysiske butikker, en service som de ’rene’ netbutikker ikke kan tilbyde.

Modekæden Kaufmann, der blev stiftet i 1908, åbnede den første Quint-butik i 1999.

Læs også: RetailNews tester: Nemlig.com er Danmarks bedste onlinesupermarked

Ideen til Quint-kæden kom fra USA, og tanken var at åbne en multibrand butik, der kunne ramme den individuelle stil i målgruppen 15-30 år. Siden starten har Quint vokset sig til en kæde på 21 butikker og en webshop.

I undersøgelsen deltog 111 retailere fordelt på ti forskellige brancher. De blev vurderet på 42 forskellige parametre, og blev rated på en skala fra 0-100.

De danske retailbrands fik en gennemsnitlig score på 35. Quint scorede i alt 69 point, og blev dermed en klar nr. 1.

- Der hvor danske retailere i modebranchen kan noget, som for eksempel Zalando ikke kan, er at give kunderne en god købsoplevelse på tværs af online og fysiske butikker. Det er vigtigt at kunne, da de risikerer, at det går ud over den økonomiske indtjening, når de ikke hjælper kunderne videre i købsprocessen, siger Kasper Holst, der er administrerende direktør i Impact.

Hold dig opdateret med RetailNews
Kommentarer (0)
Forsiden lige nu

Turn around godt i vej hos Profil Optik

Nu åbner H&M op for at sælge andres tøj

21-årige Karl har lavet en forretning ud af at male på sneakers

I dag har den 21-årige gut en butik i København, og butikkens dyreste sneakers koster 40.000 kr.

Professionelle tyve går efter dyrt optiker-udstyr

To gange på to døgn slår kriminelle til i Vestjylland med kostbar optiker-udstyr som mål.

Stjålet rullende brillebutik fundet efterladt på parkeringsplads

Rezet Sneaker Store flytter indenfor i Magasin Du Nord

Nyhedsbrev

Smykkekæde sælger færre Pandora-smykker i USA

Selv om amerikanske Signet har solgt færre Pandora-smykker, er aktiemarkedet begejstret for de to selskaber.

Efter Løvens Hule: Shaping New Tomorrow buldrer frem med millionsalg og nye butikker

Historiske priser: Er det nu arveguldet skal sælges?

Guldpriser på historisk højt niveau.

Tidligere fodboldspillere står bag succes med at forvandle vandrør til tøjstativer

Medier: Tøjgigant tæt på konkurs

Danskerne er vilde med at købe på abonnement

I dag kan man abonnere på alt fra barbergrej til sexlegetøj, og trenden ser kun ud til at blive større.

Intersport og The Athlete’s Foot åbner i Lyngby

Ny herretøjsbutik åbner i Greve

Pandoras salg går tilbage i det meste af verden

Smykkeselskabet Pandora kæmper med salget. Stor spareplan spiser samtidig af overskuddet her og nu.

Formland er åbnet for 71. gang: Tema afspejler tiden

Pandora vil sælge Harry Potter-smykker

Konstante udsalg presser modebranchen på indtjening og bæredygtighed

Kasi-selskab går konkurs efter millionbøde

Jesper Nielsen siger til Børsen, at hans selskab er konkurs efter bøde på fem millioner fra voldgiftssag.

ByBiehl slår dørene op for nummer to flagskibsbutik

Adidas sætter turbo på netsalget og hiver flere penge hjem

Tyske Adidas har øget sit salg med omkring fem procent det seneste år med fremgang i Asien og USA.

1

Vi spørger i butikken, men køber på nettet

Mere end hver tredje dansker har prøvet at gå i en butik alene for at teste en vare og derefter købe den online hos en anden virksomhed.

Hver sjette danske møbel- og beklædningsvirksomhed er blevet kopieret

Ovenpå nyt rekordår: Den danske modebranche står midt i en brydningstid

Nyt tøj til sommergarderoben trækker detailsalget i vejret

Se alle Medlemmernes egne nyheder

CTcoin deltager på BagerGruppens leverandørmesse den 11/11-2019

Det er stadig tid til udendørs reklame. Beachflag til de helt rigtige priser.

Oprydningssalg - skiltepylon til under halv pris

Undgå rygsmerter grundet dårlige ergonomiske forhold

Oprydningssalg - skiltepylon til under halv pris

BioSan Nordic er hovedsponsor for Dansk Rengøringsmesse 2019

Det usynlige kan spænde ben for din nye leder

Se videoen og mød os i vores univers af kreative specialdesignede salgsdisplays

HCS - din Onestop partner i renovationsløsninger

Hold integrationer og forretning i luften døgnet rundt

Bjarne Emil Jensen fejrer 40 års jubilæum

Forbo udvider populær gulvserie

GS1 Denmark byder velkommen til Matas

Stort potentiale som Master Franchisetager

Hvad er AMS, og hvorfor er det vigtigt for dine IT-investeringer?

HCS tilbyder professionel TV-inspektion af kloaksystemer

Prolink S10-0 PP (polypropylene) med Friktions Top (FRT1).

Kom bakterier og sporer til livs

Machine Learning giver onlinekunderne bedre betjening – og fanger hurtigere svindlerne

Stor serviceaftale mellem Door System og Danish Crown

Skal vi hjæpe dig salgsklar til messen :)

Besøg i Københavns Lufthavn - 23. oktober 2019

Teststudie viser stort potentiale for energioptimering af spåntagningsmaski...

JEROS A/S deltager på Südback 2019

Er det også en udfordring for dig at holde dig ajour med den nyeste teknolo...

Send til en kollega

0.193