23948sdkhjf

Gardinkæde lancerer stor vækstplan med webshop og nyt domicil

En analyse fra Retail Institute Scandinavia viser, at antallet af kædebutikker er faldet med 10 procent i de seneste fire år.

Men hos landets største kæde af gardin- og boligtekstilbutikker, Botex,har ledelsen igangsat en ambitiøs vækststrategi med målet om at blive flere butikker i kæden.

Første delmål er at flytte hovedkontoret til nye lokaler på Bredskiftevej i Aarhus V, hvor det nye domicil har den nødvendige lagerplads til at launche næste skridt i planen – nemlig en ny webshop i 2020, fortæller Botex i en pressemeddelelse. 

– I de seneste år er vi lykkedes med at få alle 31 butikker til at løbe i samme retning, og vi har skabt et inspirerende digitalt univers, som i stigende grad bliver hjertet i kæden. Med det nye domicil kickstarter vi en vækstplan, der indebærer en omfattende webshop og en række nye produktserier.Kæden er robust, det går godt, og vi forventer at være mindst ti nye medlemmer i 2022,siger Erik Vinther, der er kædedirektør i Botex.

– Vi vil starte nye Botex-butikker op fra bunden, men vi vil lige så gerne trække eksisterende, selvstændige butikker ind i kæden. Guleroden er bedre indtjening på grund af vores brede indkøbsfællesskab og en stor grad af convenience, fordi vi i kædekontoret overtager al markedsføring og økonomistyring, forklarer han. 

Webshop med boligtekstiler
Med hovedkontorets nye adressefølger et stort, moderne lager, som skal danne det fysiske fundament for virksomhedens kommende webshop.

– Vi opererer i en nichebranche,hvor vores kunder forventer, at vi møder op i hjemmet og måler op og monterer gardinerne. Derfor kommer webshoppen primært til at indeholde sengetøj, dyner, puder, tæpper og færdigsyede gardiner. Jeg er sikker på, at webshoppen er et stærkt argument, når vi skal tiltrække selvstændige gardinbutikker til Botex, forklarer Erik Vinther.

Webshoppen bliver administreret fra hovedkontoret, og overskuddet bliver herefter fordelt til medlemsbutikkerne.

Eksplosion i gardinbusser
De 31 butikker i kæden har oplevet en ekstraordinær stigning i bestillinger af gardinbusser.

I sidste halvår af 2018 er kædens antal af kørsler med gardinbusser således steget med 51 procent i forhold til samme periode året før, og de første måneder af 2019 tyder på, at væksten fortsætter.

– En betragtelig del af voresbutikkers omsætning kommer fra gardinbusser, hvor medarbejderne kører ud til kunderne og måler op og senere monterer gardinerne. Først og fremmest ønsker kunderne den gode service og den convenience, som et hjemmebesøg giver. Stigningen skyldes også, at vihar styrket vores digitale univers og sat turbo på vores online markedsføring,forklarer Erik Vinther. 

Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.078