23948sdkhjf

Første kunde-til-kunde-basar i Danmark – webshop tager nye metoder i brug

| Af Redaktionen | Tip redaktionen om en historie

De fleste forbinder webbutikker og almindeligedetailbutikker med salg af produkter til en forbruger.

Læs også: E-handlernes nåleøje

Men nu gør den webbaserede detailforretning Nicehair.dkop med den tilgang, fortæller virksomheden i en pressemeddelelse. 

30. juni stiller den nemlig DGI-Byen til rådighed kvit og frit for sine kunder, så de kan få en stand og sælge overskydende skønheds- og kosmetikprodukter.

Det minder dermed om en basar – bare med den forskel, at der ikke skal betales for at udstille.

Ifølge Henrik Theil, der er kommunikationschef hos brancheforeningen FDIH og ekspert i detail og webshoptendenser, er Nicehairs tiltag nytænkende og unikt i Danmark.

Læs også: Driller konkurrenten: Sælger parfumer for 20 kroner i en time

– Det passer godt ind i tidens trend, men det er helt nyt, at en virksomhed skaber en platform, hvor kunder kan sælge egne produkter til andre kunder til en basar. Flere webbaserede virksomheder er for nylig begyndt at gå mere i retning af de traditionelle detailvirksomheder, der har den fysiske dimension ved kundeoplevelsen som et stærkt kort. Den del er webshops ved at indarbejde i deres forretning, fordi kunderne også kan have behov for den direkte kontakt og rådgivning, forklarer Henrik Theil.

Nicehair.dk har ud over hjemmesiden nicehair.dk også fysiske butikker i Kolding og Esbjerg.

Der er forretning i det
Det kan virke som om, at Nicehair.dk saver den gren af, virksomheden sidder på, når den lader kunderne sælge til hinanden. Men ifølge Henrik Theil giver det endnu mere retur.

– Nicehair.dk rammer kundeloyalitet og videndeling.Kunderne har jo i baghovedet, at Nicehair.dk stillede rammerne for basaren til rådighed. Samtidig deler de ud af den ekspertviden, som virksomheden besidder, og som kunderne kan drage nytte af og huske, når der skal købes nyt,forklarer Henrik Theil.

Manden bag ideen glæder sig til at opleve en summende basar i DGI-Byen.

– Vi er et brandfællesskab, hvor vi meget gerne vil være tæt på vores kunder. Vi har en stor involvering på Facebook med blandt andet vores live-auktioner, og vi har faktisk fået idéen om basaren delvist fra vores kunder på Facebook, derhar efterlyst et fysisk forum, hvor de kan udveksle produkter, forklarer Hans Tosti, der er CEO hos Nicehair.dk.

Læs også: Omnichannel præger butikshandlen

Ifølge direktøren er der allerede en række Facebook-grupper,hvor kunderne forsøger at parre hinandens overskydende produkter, og den markedsplads er detailforretninger og webshops også inde på.

– Det er en fantastisk loyalitetsplatform at få adgang til, så det er helt klart noget, som virksomhederne ser stort markedsføringspotentiale i lige nu, forklarer Henrik Theil.

Natasha Jørgensen, der udstiller på basaren, serfrem til arrangementet, hvor hun møder andre Nicehair-kunder med samme interesse for skønhedsprodukter.

Hun er ikke i tvivl om, at basaren giver god forretningsmæssig mening, da hun og andre bliver knyttet endnu tættere til Nicehair.dk.

Mere om: bazar | Nicehair
Hold dig opdateret med RetailNews
Kommentarer (0)
Forsiden lige nu

Intersport og The Athlete’s Foot åbner i Lyngby

Boom i netsalget sender Matas' omsætning op

Matas' salg på nettet er tredoblet det seneste år, mens salget i de fysiske butikker til gengæld står stille.

Normal åbner butik på Christianshavn

Nu sælger Louis Nielsen næsten halvdelen af alle briller i Danmark

Optikerkæden Louis Nielsen præsterer optikerbranchens første milliardomsætning og nærmer sig halvdelen af det danske brillesalg.

Adidas sætter turbo på netsalget og hiver flere penge hjem

Tyske Adidas har øget sit salg med omkring fem procent det seneste år med fremgang i Asien og USA.

1

Vi spørger i butikken, men køber på nettet

Mere end hver tredje dansker har prøvet at gå i en butik alene for at teste en vare og derefter købe den online hos en anden virksomhed.

Nyhedsbrev

Coop-medlemmer kan nu gå til lægen online og få bonus

Ansatte i sportskæde blev straffet med isvand midt om natten

Nordens største forhandler af skiudstyr og sportstøj sendte ansatte på "krigsskole", hvor de blev straffet med isvand og manglende måltider.

Zalando får kun lidt ud af voldsom salgsvækst

Problemer med medicin i restordre bør kulegraves

Meget tyder på, at problemer med medicin i restordre er stigende.

Magasin fordobler websalget i Aalborg

Matas har fået makeover i Fredericia

Nye tal: Anti-age produkter til mænd storhitter

Nu kan recepten fornyes direkte på apoteket

Første kunde-til-kunde-basar i Danmark – webshop tager nye metoder i brug

Se alle Medlemmernes egne nyheder

PALOMAT® Forhandler 2019!

Gratis webinar: EDI-integration til Dynamics 365

Kärcher Danmark flytter til nye og større lokaler

Effektiv palleomsnøring og en sundere arbejdsstilling

EL:CON indgår serviceaftale med Fitness World på landsplan

Startkit til din messestand

Bliver selvscanning en succes?

Den rigtige brik passer ikke altid i puslespillet

Grønt og ansvarligt indkøb og levetidsforlængelse af IT

Expression har designet nogle super smarte fleksible messekit løsninger til din næste stand :)

Skal dit næste forretningseventyr være i USA?

Åbning af nyt pålidelighedslab i Aarhus

Skal du på messe?

Miljøvenlig og økonomisk emballageløsning

Navneskilte til professionel brug i din butik

Skal din virksomhed være mere innovativ?

Skyd genvej med nyt online Design Studio

Nye kasseleverandører integrerer til kontant terminalen - CashDro.

High tech-tekstil ændrer hverdagen på danske arbejdspladser

Anders er udlært elektriker med topkarakterer

Danskerne overser effektive muligheder for energioptimering

Morten er udlært elektriker hos EL:CON i Aarhus

Casper er udlært elektriker hos EL:CON – og han er også EUX-student

Efterårets messer er allerede i gang – er du?

Gratis GS1 online basiskursus

Send til en kollega

0.146