23948sdkhjf

Hver sjette danske møbel- og beklædningsvirksomhed har været udsat for piratkopiering

| Af Redaktionen | Tip redaktionen om en historie

Inden for de seneste fem år har 17 pct. af virksomhederne, der arbejder med møbler, tøj og sko, kendskab til, at de har været udsat for piratkopiering.

Inden for de seneste fem år har 17 pct. af de virksomheder, der arbejder med møbler, tøj og sko, kendskab til, at de har været udsat for piratkopiering.

Læs også: Forbrugertilliden falder en smule i november

Dermed oplever denne gruppe virksomheder oftest, at deres produkter bliver piratkopieret.

Det fortæller Danmarks Statistik i en pressemeddelelse. 

3,4 pct. af virksomhederne i Danmark oplyser, at de har kendskab til, at deres produkter er blevet piratkopieret de seneste fem år. Men for virksomheder, der arbejder med produktion, transport og salg af møbler- og beklædning, er andelen med 16,6 pct. markant højere.

Det viser Danmarks Statistiks undersøgelse af virksomhedernes intellektuelle ejendomsrettigheder med data fra 2017.

Læs også: Tyskland må vige: Nu er USA Danmarks største eksportmarked

- Andelen dækker kun virksomheder, der ved, at deres produkter er blevet ulovligt kopieret. Andelen, der bliver udsat for piratkopiering, kan derfor være langt højere. Endvidere kan piratkopiering inden for nogle områder - fx It og kommunikation - være vanskeligere at spotte end inden for møbler og beklædning, siger Pétur Sólnes Jónsson, fuldmægtig i Danmarks Statistik.

Andelen, der har kendskab til, at de har været udsat for piratkopiering, er bortset fra møbel- og beklædningsvirksomheder størst blandt medico- og sundhedsvirksomheder, hvor 8,0 pct. har kendskab til piratkopiering af deres produkter inden for de seneste fem år.

Andelen er med 0,1 pct. mindst inden for turisme.

Hold dig opdateret med RetailNews
Kommentarer (0)
Forsiden lige nu

Byggemarked knopskyder: Åbner tøjbutik med fodboldunivers

Bestseller-ejer skyder igen millioner ind i dansk modeportal

Genbrugsbutikker i hele Danmark vender black friday på hovedet

Søstrene Grene vinder regional pris

Kgl. Hofleverandør nyskaber sit brand

Influencere og Instagram får aalborgensisk butik på verdenskortet

Instagram lokker kunder fra Asien til nordjysk modebutik.

Nyhedsbrev

Pandora taber penge midt i sin store rebranding

Smykkeselskabet Pandora vil nulstille sig selv for at øge salget. Det sker dog ikke uden omkostninger.

Kasi-Jespers smykkefirma har underskud og bryder selskabsloven

Revisorer fremhæver flere lovbrud hos Amazing Jewelry, der er ejet af Jesper "Kasi" Nielsens far.

Skadelige stoffer fundet i smykker fra danske forhandlere

1

60 Only-butikker lukker - og i hundredvis af nye åbner

Bestseller ryster fundamentet for en af de store tøjkæder.

Strategi: RO’S Torv vinder pris for at tænke innovativt

Vild udvikling i salget af grimme juletrøjer

Virksomheden Jule-Sweaters solgte 1.000 grimme juletrøjer i 2016. I år forventer de at sælge 60.000.

1

Topchef for H&M advarer mod at stoppe forbruget

Det vil få store sociale konsekvenser, hvis verdens befolkning køber mindre tøj, advarer Karl-Johan Persson fra H&M.

Danskere strømmer til Sverige for at shoppe

Butikspersonale hinsidan fortæller om horder af danskere i Malmø.

Ben Kingsley-lookalike stjal pelse fra strandvejsbutik

Zalando tester levering samme dag med miljøvenlige elbiler

Nu donerer taskekæde igen millioner til kræftforskning

1

Flere og flere kunder sender varer retur til netbutikker

Antallet af returneringer er i kraftig stigning, og det presser netbutikkerne. Alligevel bliver det mere udbredt med gratis retur til kunderne.

Efter kritik: Victoria's Secret bruger første plus size-model

Victoria's Secret har fået kritik for at bruge ensartede modeller. Men det ser selskabet ud til at ændre på.

Billigere tøj holder de danske forbrugerpriser nede

Priserne i Danmark stiger langsommere end i EU, hvilket giver forbrugerne flere penge mellem hænderne.

Populær japansk kæde åbner i Illum

Kvinder dikterer mænds tøjstil: Hver tredje kunde i herretøjsbutik er kvinde

Matas er højdespringer på popularitetsliste blandt de unge

Rema 1000 er kæden med den bedste "word of mouth"-placering blandt unge mellem 18 og 34.

Lindex åbner med rekordstor succes i Fields

Lindex slog rekord, da modekæden i weekenden åbnede dørene til sin første butik i Danmark. Åbningen blev den største for nogen modebutik i Field's historie.

Medie: Gummistøvle-dronning har taget ulovlige million-lån

Se alle Medlemmernes egne nyheder

Kan du klare presset på Black Friday?

SSI SCHÄFER forstærker salgsstyrken i Danmark

Innovative containersikringsløsninger til enhver belastning

En SME virksomhed søger miljøvenlige tøjproducenter..!

SUV´erne er populære - også at lease

Series 14-25 FRT1.

Laver du magiske sko, så leder en polsk skobutik efter dig!?

Datakrav til transportørerne

Oplad din mobil direkte i bordlampen

7 kompetencer man skal kigge efter hos en cloud infrastruktu

Skal du med til MBM Tourism Prague 2020 i Tjekkiet?

Super mulighed for at blive SELVSTÆNDIG som franchisetager

Gør op med produktionsindustriens barrierer for at etablere

Tysk SME virksomhed søger bæredygtig partner.

IT hosting udfordringer man skal overveje, når man opgradere

Isomasters servicedøre på lager til omgående levering

Hollandsk virksomhed søger produkter til udendørs sport.

Søger leverandøre indenfor hjemme og fritids produkter i EU!

Sådan undgår du Dødens Gab

Har du etiketter til årets største shoppingsæson?

Julekalender: Vind chokolade med GS1

Deltag i Nordic Cluster Meet Up 2019.

Black Friday er en af julens store handelsdage, er du klar?

Plej de personlige relationer

Nyt sortiment af projektører og belysning til vægge og facad

Send til en kollega

0.215