23948sdkhjf

Løgismose og Netto udvider samarbejdet

| Af Redaktionen | Tip redaktionen om en historie

Parløbet mellem Netto og Løgismose har været en kæmpe succes for begge parter.

Det overraskende parløb mellem Netto og Løgismose har været en kæmpe succes for begge parter, og efter 10 år er begge parter enige om at forlænge og udvide samarbejdet.

Læs også: Supermarkeder sælger mindre kød og mere plantefars

Det betyder blandt andet flere tilbud om kvalitetsmad – blandt andet inden for convenience-fødevarer.

Ikke for de få, men for de mange
For 10 år siden havde de færreste forventet et tæt strategisk samarbejde mellem Løgismose og Netto. Dertil syntes afstanden mellem fynsk luksus og landsdækkende discount for stor.

Men i dag står det klart, at missionen er lykkedes, og samarbejdet har betydet, at Netto har kunnet tiltrække og fastholde et nyt kundesegment, og på landsplan kender fire ud af fem danskere i dag Løgismoses produkter.

- Det grundlæggende DNA inden for discount for et supermarked som Netto er demokratisering. Altså det at gøre noget bedre tilgængeligt for flere. Løgismose har været en meget vigtig partner for os i den sammenhæng ved at være i stand til at tage kvalitetsprodukter, der ellers var forbeholdt specialbutikker og Michelin-restauranter og gøre dem tilgængelige i Netto til en stærk pris. Her går Løgismoses værdier og Nettos DNA hånd i hånd, siger direktør for Netto, Michael Løve.

Administrerende direktør for Løgismose Meyers, Jesper Uggerhøj, stemmer i:

- Missionen har fra starten været at gøre den høje fødevarekvalitet jordnær og relevant - ikke kun for en lille elite, men for alle danskere, og det er lykkedes med samarbejdet med Netto. Samtidig er Løgismose gået fra at være en mindre fødevarevirksomhed med fynske rødder til at være et bredt kendt kvalitetsmærke, og Netto er blevet en meget vigtig og god samarbejdspartner, siger han. 

Læs også: Driftsdirektør forlader Netto: Pressechef afviser konspiration

Gennem de sidste 10 år er Løgismoseprodukter som skyr, frilandskylling og frisk pesto blevet fast inventar og mærkbare innovationer og succeser.

Når samarbejdet nu forlænges i foreløbigt fem år, er det blandt andet med endnu flere convenience-fødevarer.

- De kommende generationer har større og andre behov end blot at handle gode råvarer, de selv skal tilberede derhjemme eller måske en kvalitetsfuld færdigret i ny og næ. De vil have oplevelser, fortællinger og mad, der kan og vil mere end bare at blive varmet op, siger Jesper Uggerhøj. 

Hold dig opdateret med RetailNews
Kommentarer (0)
Forsiden lige nu

Europas bedste whisky er kåret - og den er nordjysk

Sukkerfri drikke får Cola-regnskab til at bruse over forventning

Nu skal Danmarks bedste gårdbutik kåres

Lokale fødevarer er en stor forbrugstrend, og nu vil app'en Goforlocal kåre årets bedste gårdbutik.

Vi køber langt flere cigaretter og mere alkohol end lige efter 2. Verdenskrig

150.000 danske skoleelever går i køkkenet for klimaet

Coop vil gøre børn til klima-ambassadører og bedre til at lave mad end deres forældre.

Måling: 72 procent af de unge vil spise mindre kød

Nyhedsbrev

1

Ekspert: Føtex skal passe på troværdigheden

1

Salling Group ligger i bunden på service og tillid

En storstilet imagekampagne har ikke båret frugt, og Føtex, Bilka og Netto ligger alle under middel i nyt brancheindeks.

1

Driftsdirektør forlader Netto: Pressechef afviser konspiration

Fremtidsforsker: Kød forsvinder ikke helt fra middagsbordene

Trods faldende salg af fersk kød vil bøfferne ifølge fremtidsforsker stadig have en plads på tallerknerne.

Trump spænder ben for Thises populære Vesterhavsost

Supermarkeder sælger mindre kød og mere plantefars

Antallet af bettingreklamer er næsten tredoblet på syv år

Center for Ludomani ønsker forbud i stil med reklamer for alkohol og tobak.

Pizzakæde lukkede i Danmark: Nu står flere lande for tur

Ordnede forhold på vej til madbude

3F og Dansk Erhverv er på trapperne med den første overenskomst for bude, der bringer mad ud.

Orkla satser på nye investeringer og ændrer i topledelsen

46 mejerier kontrolleres efter beslaglæggelse af 400 paller mælkepulver

Coop vil samle 1,8 million danskere om en grøn fremtid

Fuld mand smed stor sten efter Netto-vagt

Mandag formiddag gik fuld 32-årig mand amok uden for Netto-butik i Odense.

Kæmpe koncerner sværger plast-ed

Øl, honning, marmelade og gin: Producenter elsker adgang til specifikt logo

Holstebro: To Matas-butikker bliver slået sammen

Tag med et kig ind i fremtiden: Sådan skal vi spise

Endelig lykkes det: Rema 1000 åbner i Helsinge til marts

1

Mand stjal nødder i Netto

Efter år med en kæp i hjulet: Bøf-chef vil vende minus til plus

Mille Food fyrer ledelsen

SodaStream vil spare miljøet for 67 milliarder plastikflasker

Carlsbergs papirflaske har et indre af plast

Dansk ingrediensgigant vokser - men ser mørke skyer på himlen

Netto åbner butik i Sønderborg

Carlsberg får ny kommerciel direktør

Irma-kunder samles til samtale om klimaet

Naturli’ viser verden nyudviklet ærteprotein

Røvere truer tankpasser til at udlevere penge og smøger

Deli Drengene-pølser tilbagekaldt efter fund af listeria

Se alle Medlemmernes egne nyheder

Deltag i konferencen ‘Reliability strategy and tools’

Find den rigtige balance i din jobsøgning

Har du styr på dit GTIN-varenummer?

Bliv klar til Halloween med gratis skabeloner fra Avery!

VKST i front for landbrugets CO2 kamp med nyt solcelleanlæg

Formiddagsevent:Effektiv samhandel ml. kunder & leverandører

UT 20U-14 Fstr/Fbrc Sort/Blp

Støb fundamentet for succes med en tryg, planlagt overgang fra projekt til drift

PALOMAT® 5 – stabling og nedstabling af 1-5 paller

Papkasser i alle størrelser

Resultatorienterede og værdiskabende løsninger i pakkeriet

Den industrielle kontor pendel

Spar mange penge på CTcoin bonruller

Gaveindpakning: 3 gode råd kædekontoret bør overveje

Se videoen og se hvordan du nemt undgår tyveri

UDSALG: PALOMAT® 5 til stabling og nedstabling af 1-5 paller

BRUG FOR AT BLIVE VÆRDSAT? - bliv kunde hos os

Tre ting du skal overveje, når du skifter til solceller

Emballagekatalog til julen 2019 – den bæredygtige jul

BRØNDSHOLM´S EFTERÅR/VINTER brochure for 2019 er på gaden

Gerflor Acoustic Plus 19 dB. Forbedret produkt - større fleksibilitet

Synlighed - Synlighed - Synlighed

Bedside-scanning kræver kulturændring

Oprydningssalg. Gadeskilte med stor rabat.

Danish Retail Award 2019

Send til en kollega

0.216