23948sdkhjf

Løgismose og Netto udvider samarbejdet

| Af Redaktionen | Tip redaktionen om en historie

Parløbet mellem Netto og Løgismose har været en kæmpe succes for begge parter.

Det overraskende parløb mellem Netto og Løgismose har været en kæmpe succes for begge parter, og efter 10 år er begge parter enige om at forlænge og udvide samarbejdet.

Læs også: Musik er en pengemaskine for supermarkeder

Det betyder blandt andet flere tilbud om kvalitetsmad – blandt andet inden for convenience-fødevarer.

Ikke for de få, men for de mange
For 10 år siden havde de færreste forventet et tæt strategisk samarbejde mellem Løgismose og Netto. Dertil syntes afstanden mellem fynsk luksus og landsdækkende discount for stor.

Men i dag står det klart, at missionen er lykkedes, og samarbejdet har betydet, at Netto har kunnet tiltrække og fastholde et nyt kundesegment, og på landsplan kender fire ud af fem danskere i dag Løgismoses produkter.

- Det grundlæggende DNA inden for discount for et supermarked som Netto er demokratisering. Altså det at gøre noget bedre tilgængeligt for flere. Løgismose har været en meget vigtig partner for os i den sammenhæng ved at være i stand til at tage kvalitetsprodukter, der ellers var forbeholdt specialbutikker og Michelin-restauranter og gøre dem tilgængelige i Netto til en stærk pris. Her går Løgismoses værdier og Nettos DNA hånd i hånd, siger direktør for Netto, Michael Løve.

Administrerende direktør for Løgismose Meyers, Jesper Uggerhøj, stemmer i:

- Missionen har fra starten været at gøre den høje fødevarekvalitet jordnær og relevant - ikke kun for en lille elite, men for alle danskere, og det er lykkedes med samarbejdet med Netto. Samtidig er Løgismose gået fra at være en mindre fødevarevirksomhed med fynske rødder til at være et bredt kendt kvalitetsmærke, og Netto er blevet en meget vigtig og god samarbejdspartner, siger han. 

Læs også: God vin og brun sovs hitter online

Gennem de sidste 10 år er Løgismoseprodukter som skyr, frilandskylling og frisk pesto blevet fast inventar og mærkbare innovationer og succeser.

Når samarbejdet nu forlænges i foreløbigt fem år, er det blandt andet med endnu flere convenience-fødevarer.

- De kommende generationer har større og andre behov end blot at handle gode råvarer, de selv skal tilberede derhjemme eller måske en kvalitetsfuld færdigret i ny og næ. De vil have oplevelser, fortællinger og mad, der kan og vil mere end bare at blive varmet op, siger Jesper Uggerhøj. 

Hold dig opdateret med RetailNews
Kommentarer (0)
Forsiden lige nu

Juicefirma-stifter blev bortvist efter »fundamentale fejl«

Stadeholdere kritiserer ledelsen i Boltens Food Court: "Amatøragtige, inkompetente og manipulerende"

Award-klar: Her er årets innovative ildsjæle i fødevarebranchen

1

Fiskehandlere må trods bøder og krav selv løse bøvlede EU-regler

Ny indkøbsdirektør til Lidl Danmark

Irma begynder at dyrke krydderurter i 35 butikker

Københavnerne vilde med krydderurter dyrket i butikken.

Nyhedsbrev

Restaurant i København mister sin michelinstjerne efter 23 år

Alchemist brager ind med to Michelinstjerner

Musik er en pengemaskine for supermarkeder

Netto satser på musik i alle renoverede butikker.

Valentinsblomsterne fik selskab af chokolade i år

Interflora melder om mersalg i forbindelse med salget af årets valentinsblomster.

Dansker vil sætte sig på det globale marked for plantebaseret "kød"

Michelin-restauranters bundlinjer på markant optur

Danske madoplevelser skal tiltrække flere tyske turister

En stigende andel af turisterne kommer til Danmark for madoplevelsernes skyld.

Danskerne dropper kassekøen

I løbet af de seneste to måneder er antallet af danskere, der selv scanner deres varer i supermarkedet steget med 35 procent

Sukkerfri sodavand er på hastig fremmarch

To Løver sætter tænderne i succesrig online-slagter

Mattels overskud overrasker trods juleproblemer for Barbie

Hanegal forventer voldsom kødfri fremgang

Mad til hunde og katte sender Nestlés salg op på 650 milliarder

Den schweiziske fødevarekoncern Nestlé har nået en omsætning på 650 milliarder kroner i 2019.

Coop-ordre har sat fut under fiskefabrik

Kornforhandler præsenterer ”utilfredsstillende” regnskab

Østjysk posthus omdannes til street food

Rester i pålægsmaskiner: Sur smiley til familieejet slagter

Butik vil kontakte kunder, der "glemmer" flasker uden pant

Randers Street Food åbner med kæmpeshow

Bryggeri klar med en anti-voldtægts-øl

DSB-passagerer kan igen købe kaffe og rundstykker i togene

Lokal slagter lander aftale med Coop

Skyhøj kakaoskat: Producenter ånder lettet op

Bryggeriet Åben spinder guld på øl-kåring

Nu sælger kød-kæde overskuddet fra alle restauranterne

Randers Street Food forsinket igen

Asiatiske markeder løfter Carlsbergs ølsalg

Alle Legos klodser skal være grønne inden for ti år

Tusinder ville have billige Kims-produkter på åbningsdag

Millioner: Kærestepar har succes med vingummier mod hårtab

Se alle Medlemmernes egne nyheder

US Energy Export 2020 i USA

Forvirring omkring korrekt brandgodkendelse

Få plads til flere varer med fødevaregodkendte reoler.

Overvejer du at lave en Laudrup?

Flådestyring TTC: Tacho Tracking Canbus

Thorsman arbejdslampe vinder guld

SMART 2020 i Shanghai

Ny type papirbægre skal erstatte plastik til mælkeprodukter

Minibox - et nyt design

Hør mere om EU'S støttepuljer

Sæt pris på dine produkter med prismærkepistoler fra METO

Prøv den nye energiberegner fra ASSA ABLOY

Moderne og tidsrigtigt butiks/bagerikoncept på vej til DK

JEROS på Euroshop 2020

Opnå en 100% automatiseret og fuldt integreret forretning

Checkpoint Systems på EuroShop 2020

Spansk virksomhed søger produktion af solcelle-system

Partner til multimedieudstyr søges

Økologi på fremmarch hos Kryta

Vind i den fysiske butik!

Produktnyhed fra PALOMAT®

Kræver dine kunder, at du kan understøtte Cross Docking?

Mangler din sliddele-forretning produktion?

Skal du på messe?

Hvordan skabes international vækst igennem franchising?

Send til en kollega

0.172