23948sdkhjf

Coop vil forvandle den danske vinbranche med nyt online-univers

VinCooperativet er navnet på gigantisk onlinesatsning fra Coop.

 Coop.dk åbnes der i dag op for en helt ny måde at købe vin og alt, hvad dertil hører - inklusive rejser, smagninger og tilbehør.

Det er et nyt univers for "vinøse og spirituøse oplevelser," skriver Coop i en pressemeddelelse. 

Udvalget omfatter fra starten ca. 1100 forskellige vine og spirituosa fra hele verden.

Det er dels de bedste vine, som i dag kan fås i Irma og Kvickly, dels flere hundrede vine, både store kendte klassiske vine, og nye ukendte vine, som Coop importer enten direkte fra producenten eller med parallelimport.

En stor del findes allerede på det danske marked, men VinCooperativet vil sælge dem til markant lavere priser, skriver Coop.

- Vi er i dag Danmarks største forhandler af vin, og sælger ca. 44 procent af al den vin, der sælges i dagligvarehandelen. Med den indkøbsstyrke er målet, at vi skal have samme position på nettet i løbet af de kommende fire år, siger vinchef i Coop, Brian Karstens.

Udover vin og spiritus omfatter VinCooperativet også et stort udvalg af tilbehør fra glas og karafler til champagnesabler og vinkøleskabe, vinrejser i samarbejde med Albatros, forbrugermesser, middage med kendte vinmagere og smagninger mv.

- Vi vil møde danskerne i øjenhøjde, det vil sige tage udgangspunkt i deres behov for ny viden, oplevelser og vine til enhver lejlighed, siger Brian Karstens.

Alle varerne bestilles på vincooperativet.dk og leveres til døren over næsten hele Danmark.

VinCooperativet bliver lanceret med en kæmpe åbningskampagne, der begynder i morgen.

80 procent af den vin, der drikkes i Danmark, købes i supermarkeder og discountbutikker, godt 12 procent hos vinhandlere, mens online udgør omkring 4 procent.

Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

1.257