23948sdkhjf

Brillekæde vil skabe "Netflix for briller"

Få glitrende briller nytårsaften og røde briller til jul. Landsdækkende optikerkæde introducerer nu Netflix for briller.

Røde briller til juleaften? Briller med glimmer og pangfarver til nytårsaften?

Med et nyt brillekoncept, som den landsdækkende brillekæde CrossEyes introducerer, kan man skifte briller lige så ofte, man vil, fortæller kæden i en pressmeddelelse. 

Konceptet hedder Sæson og er ifølge direktøren brilleverdenens svar på Netflix.

– Brillemoden – og sæsonen – skifter jo hele tiden, og med abonnementsordningen kanman prøve den ene model i et par måneder, og så skifter man bare, når sæsonen eller eksempelvis ens styrke ændre sig uden at have bundet sig op i flere måneders afbetaling. Man kan kalde det et Netflix for briller, fortæller Søren Møller, som er direktør for CrossEyes.

- I brillebranchen bliver salget af brillergjort meget traditionelt, men samfundet udvikler sig, og det samme gør kundernes købsvaner og behov. Og det er det, vi tager konsekvensen af ved at tilbyde en, for brillebranchen, banebrydende løsning, tilføjer han. 

Vil ruske op i brillebranchen
Hos CrossEyes er der store forventninger til Sæson, og ifølge Søren Møller er håbet at tiltrække nye kunder,som kender til abonnementsordninger fra andre brancher og gerne vil have speciallavede briller, uden at det skal koste det hvide ud af øjnene.

– Vi forventer, at vi kan ruske lidt op i en ellers støvet og firkantet brillebranche. Og så er der ingen tvivl om, at Sæson især er til de forbrugere, som i forvejen kender til abonnementsordninger og har taget dem til sig. Vi ser, at man streamer og kun betaler for det TV, man vil se. Der findes abonnementer på madudleveringer. Og nu tilbyder vi en lignende ordning som er unik for brillemarkedet, siger Søren Møller fra CrossEyes.

Prisen for et Sæson-abonnement starter ved 195 kr. om måneden for en enkeltstyrkebrille.

Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.109