23948sdkhjf
Log ind eller opret for at gemme artikler
Få adgang til alt indhold på RetailNews
Ingen binding eller kortoplysninger krævet
Gælder kun personlig abonnement.
Kontakt os for en virksomhedsløsning.

Corona-tiltagene virker i de danske butikker

De danske fødevarebutikker har indført en række tiltag, der skal minimere smittespredningen i butikkerne.

Det er blandt andet store, røde linjer med teksten ”hold afstand” samt skilte med råd, der skal få kunderne til at ændre adfærd. Tiltagene har kunderne taget til sig, skriver Salling Group, Coop, Dagrofa, Rema 1000, Lidl, Aldi, 7-Eleven, Circle K, Q8, Løvbjerg, ABC Lavpris og De Samvirkende Købmænd i en samlet pressemeddelelse ifølge Finans.

Ifølge pressemeddelelsen har flere kunder forstået budskabet til at holde afstand og optræde hensynsfuldt. De oplyser desuden, at butikkernes omsætning igen har nået et normalt niveau, og at der er færre kunder på samme tid.

For at fastholde adfærden vil kæderne intensivere informationsindsatsen over hele landet og lokalt.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.062