23948sdkhjf

Starbucks dropper reklamer på sociale medier

| Af Redaktionen | Tip redaktionen om en historie

Starbucks vil ikke reklamere på sociale medier, så længe hadefuldt indhold ikke bliver fjernet.

Den amerikanske kaffegigant Starbucks tilslutter sig nu en lang række store virksomheder, som ikke længere vil reklamere på blandt andet Facebook.

Læs også: Coca-Cola stopper reklamer på sociale medier i 30 dage

Virksomhederne mener ikke, at den sociale platform gør nok for at fjerne hadefuldt indhold.

Starbucks oplyser i en pressemeddelelse, at man stopper med at købe annoncer på alle sociale medier. Det gør firmaet, indtil det ser en ændring i de sociale mediers håndtering af indholdet.

Coca-Cola, The North Face og mere end 160 andre virksomheder nægter alle at reklamere på Facebook i juli. Det sker blandt andet som led i kampagnen "Stop Hate for Profit", som flere organisationer står bag. 

Kampagnen forsøger nu også at få alle europæiske virksomheder med på bølgen. Det skriver nyhedsbureauet Reuters. 

Læs også: Humørvirus spreder sig i mindre by

Den fælles boykot vil ramme Facebooks økonomi. Og fredag lovede Facebook-stifter Mark Zuckerberg ændringer. 

Det sociale medie vil nu gøre mere for at fjerne hadefuldt indhold. 

Det kan eksempelvis være politikere, som opildner til vold, eller racistiske ytringer fra brugere.

Det vil fremover blive fjernet uden undtagelse.

Læs også: "Ja tak"-tilbud er supermarkedernes nye salgstrick

Reklamer med hadefulde ytringer om etnicitet, religion eller seksuelle præferencer vil blive blokeret. 

Tidligere har Zuckerberg til dels afvist, at Facebook skulle blande sig i, hvad brugerne skriver og deler på platformen.

Imens har Twitter blandt andet advaret sine brugere mod indhold fra USA's præsident, Donald Trump. I forbindelse med raceurolighederne i en række amerikanske byer skrev han, "når plyndringen begynder, starter skyderierne".

Det markerede Twitter med en advarsel. 

Læs også: Nestlé og Starbucks går sammen om ny kaffe til detailhandlen

Den amerikanske chokoladeproducent Hershey køber tilsyneladende ikke den seneste udmelding fra Zuckerberg. 

- Vi tror ikke, at Facebook vil håndtere voldelige og splittende udtalelser effektivt. På trods af gentagne løfter fra Facebook om at gribe ind har vi ikke set væsentlige ændringer, skriver Hershey ifølge nyhedsbureauet dpa.

/ritzau/

Hold dig opdateret med RetailNews

Ja, jeg accepterer Nordiske Mediers betingelser og kommunikationsvilkår

Kommentarer (0)
Forsiden lige nu

Restaurantkæden Grød vil åbne i udlandet

Arla udnævner ny økonomidirektør

Stifter forlader jysk kæmpeprojekt

Pålæg og pølser er tilbagekaldt

Fakta-butikker ved grænsen giver momsgevinst videre til kunden. Fleggaard overvejer endnu

Populær madspildsbutik åbner i Tingbjerg

Nyhedsbrev

13.185 modtager dagligt nyhedsbrevet.

Annoncér i nyhedsbrevet
Se det seneste nyhedsbrev.

Nyansat: Jeg har aldrig før oplevet chikane som på Coop-lager

Lagerarbejder Tommy Christensen blev sygemeldt med stress efter få uger.

Erhvervsorganisation frygter tysk nedsættelse af moms på fødevarer

Bilka lægger rekordordre hos lokalt bryghus

Nu vil Easyfood også sælge til private og levere direkte til hoveddøren

Chokolade-konkurs med til at skabe massive problemer for Wholi

Onlinesupermarked er klar på dronelevering

1

Landsret stadfæster dom: Cafékonge skal i fængsel

Ny butik i Horsens skal sætte standarden for Nettokæden

Starbucks dropper reklamer på sociale medier

Koldskålssalget når nye højder i sommervarmen

Coca-Cola stopper reklamer på sociale medier i 30 dage

Sodavandsselskabet ønsker større "ansvarlighed" fra sociale medier i kølvandet på racismedebat.

Coop laver landsdækkende indsamling til Røde Kors ferielejre

Chokoladeproducent lukker flere butikker

Fiskevirksomhed tilbagekalder kogte rejer

Nyt samarbejde mellem Netto og Too Good To Go skal redde i tonsvis af mad

Hele 519 Netto-butikker vil fra i dag tilbyde lykkeposer med overskudsvarer.

Nu taler Coop-bestyrelsen om omstridt overvågning på Aarhus-lager

I dag tager Coop stilling til, hvad de vil gøre ved kritikken.

80 nedlagde arbejdet hos Schulstad

Efter nedlukning: Nordisk Film Biografer donerer overskudsslik til madspildsbutikker

3F trækker sig fra samarbejdet på omstridt Coop-lager

E-cigaret-rygere er i tvivl om produktets skadelighed

Tjener millioner: Dansk idé med frosne thaibokse er et hit

Lagkagehusets eks-boss dropper Kohberg

Stryhns kalder store mængder leverpostej retur

Rekordmange danske alkoholfrie øl

Coop forbedrer dyrevelfærd for kyllinger

Frugt- og grøntprisen: Årets nominerede er fundet

Hobbybrygger indretter nyt bryghus

Mejeri mistænkes for at være smittekilde

Her er, hvad danskerne altid har i køleskabet

Too Good To Go med nyt millionunderskud

Se alle Medlemmernes egne nyheder

Gode ideer bliver til succesfulde produkter

Hvad kan detailhandelen lære af Corona perioden?

Fortæl hvordan din virksomhed har oplevet COVID19?

Releaseplan for Wave 2 af Dynamics 365 og Power Platformen

Skal din virksomhed pitche til Circular Procurement Congress

Vi bygger en Kran App - vil du hjælpe os?

Tag kontrol over din deklaration!

Lageret er fyldt med PALOMATer

Gratis e-fakturering - e-conomic sætter ny standard

Fokus på sikkerhedsbelysning i Danmark

Tag imod input udefra

Pomati T20 chokoladetempereringsmaskine leveret

Hvor meget BI er der i tilbuddet på en god Bordeaux?

Styrk sikkerheden for salgsordre-krediteringer

Krisenavigation og klimakamp › New Retail Day 20

Har du plads til 10 skraldespande?

K+G Wetter fremviser nyt patent

Webinar om konsignationslager og Dynamics 365 BC

Transportvirksomhed købes i Sverige

GTS Performanceregnskab 2020 er netop udkommet

Sommer og sol ;)

Columbus først med ny Verifone betalingsløsning

Jubiiiii så kan vi igen komme på besøg hos vores kunder!

Osteløfter fra GMV var løsningen for Thise Mejeri

Spænder du selv ben for de bedste kandidater?

Send til en kollega

0.161