23948sdkhjf

Dansk modeportal vækster med over 70 procent i første halvår

Den danske modeportal Miinto, der er online salgskanal for flere end 1800 fysiske butikker, designere og brands, har haft en fremragende start på 2021.

I første halvdel af et år, hvor der stadig har været mange nedlukninger af fysiske forretninger, har Miinto i årets seks første måneder haft en omsætning på knap 700 millioner svarende til en vækst på 72 procent i forhold til samme periode i fjor.

Udover at være på det danske marked har Miinto også forretning i i alt 13 lande, og det er en del af forklaringen, mener CEO og stifter Konrad Kierklo.

- Vores strategiske fokus på kombinationen af håndplukkede, lokale brands kombineret med internationale premium brands, slår yderligere igennem på salget hos vores butiks- og brandpartnere på tværs af alle markeder.

- De største både danske og udenlandske partnere på Miinto generer en stigende omsætning fra det internationale salg på tværs af vores nu 13 internationale markeder, hvilket også vidner om, at kombinationen af lokale brands og internationale premium brands samt en stærk kundeoplevelse, appellerer til forbrugerne i de enkelte markeder, lyder det fra Konrad Kierklo i en pressemeddelelse.

I pressemeddelelsen oplyser Miinto, at de forventer en fremgang på 50 procent for hele regnskabsåret.

Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.085