23948sdkhjf

Historisk stor messe for franchisetagere hos IDdesign

Repræsentanter fra bolighuse i 11 lande samles over flere dage i en kæmpe messehal ved IDdesigns hovedkontor i Aarhus.

Ilva og Idemøblers franchisekæde i udlandet, IDdesign, afholder i denne uge den største messe nogensinde for sine franchisetagere. Repræsentanter fra bolighuse i 11 lande samles over flere dage i en kæmpe messehal ved IDdesigns hovedkontor i Sabro, Aarhus.

Repræsentanter fra 11 markeder er repræsenteret – herunder fra helt nye franchiselande som Spanien og Korea.

Messen er en årlig tilbagevendende begivenhed, hvor franchisetagerne for første gang ser kollektionen og kataloget for sæsonen 2018 - og der bliver lagt ordrer alt efter hvor meget den enkelte franchisetager vurderer at kunne sælge i sin region.

- De fleste kender Ilva og Idemøbler, men vi styrer også en tredje kæde fra vores hovedkontor i Sabro, nemlig franchisekæden IDdesign. Det er vores internationale designkæde, som har bolighuse i områder som Mellemøsten, Ungarn og Spanien – og så er vi også tæt på at starte op i Korea, fortæller franchisedirektør Piet Klein.

Kæden er i udlandet kendt for at sælge europæisk design med skandinavisk kant - og det virker. Med fokus på købestærke segmenter i primært storbyerne, vokser IDdesign i disse år – både i antallet af lande og på omsætning.

- Vi har fået skærpet vores koncept de senere år og har vedtaget en offensiv vækststrategi, hvor vi løbende er i dialog med potentielle franchisetagere, siger Piet Klein.

Franchisetagerne besøger IDdesign ugen igennem. Udover messen i Sabro ved Aarhus, hvor de ser næste års produkter, møder leverandørerne og afgiver ordrer, har de blandt andet også besøgt leverandører i Amsterdam – og nydt de kulinariske og kulturelle oplevelser i Aarhus og omegn.

- Der er også et stort socialt aspekt ved vores årlige franchisemesse, da det er den eneste gang på året, at alle franchisetagere, leverandører samt os fra hovedkontoret er samlet, siger Piet Klein.

Udover messen afholdes også et stort partnermøde, hvor strategien og handlingsplanen for 2018 præsenteres. Blandt andet præsenterer IDdesign, hvordan de kan supportere franchisetagerne med blandt andet markedsføring over næste år.

- Bolighuse skal i dag tilbyde sine kunder et oplevelsesunivers og inspiration, man kan tage med hjem. Vi sælger møbler – men ligeså meget en livsstil til vores kunder. Og her kan vi fra hovedkontoret understøtte vores franchisetagere, så deres bolighuse får den helt rigtige og unikke kant, som er kendetegnende for IDdesign, siger Piet Klein.

IDdesign Franchise har i dag 19 bolighuse i 10 lande.

Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.111