23948sdkhjf

Salling Group jagter innovation til hylderne

Nu giver Salling Group alle chancen for at præsentere sin ide eller sit produkt, der kan ende i Salling Groups butikker.

Nye produkter og løsninger, der er med til at ændre vores dagligdag til det bedre. Fra kugledyner, der får børn til at sove, til robotplæneklippere.

Det er produkter, som Salling Group vil have endnu flere af.

Derfor afholder Salling Group 15. november sin første Innovation Day, hvor man som privatperson eller virksomhed får chancen for at pitche sit non-food produkt eller idé til et panel bestående af eksperter. 

- Vi er hele tiden på jagt efter innovative produkter og løsninger, der kan være med til at gøre en forskel i kundernes dagligdag. Vi håber, at alle, der har en god ide eller et konkret produkt, vil benytte muligheden og sende os en ansøgning - og lad mig understrege, at ingen ide er for lille at deltage med, siger Claus Højlund Mikkelsen, der er indkøbschef i Salling Group. 

Vinderen af Innovation Day får sit produkt optaget i Salling Groups varesortiment, en god plads på hylden og hjælp til den efterfølgende markedsføring.

Vellykket innovation
Salling Group har gode erfaringer med at tage innovation ind i butikkerne, og allerede nu er der gode eksempler at finde ude på hylderne.

Bilka og føtex har således gjort plads til nye flyverdragter og sportsjakker, der indeholder polyester af genbrugsplast, der er omdannet til nye tekstilfibre. 

Normalt fremstilles polyester af råolie, men de nye produkter består helt eller delvist af genbrugt plastik, der smeltes og omdannes til polyesterfibre. Den genbrugte polyester bidrager derfor til at begrænse to miljøproblemer: den mindsker forbruget af olie til polyester og reducerer mængden af plast, der ender som affald.

- Vi oplever i høj grad, at vores kunder har stor vilje til at træffe bæredygtige beslutninger, når de handler hos os. Her så vi en mulighed for at gøre valget lettere, uden de behøver at gå på kompromis med hverken kvalitet eller pris. Det er et rigtig godt eksempel på, hvordan et produkt kan skabes med afsæt i markedets bevægelser og kundernes ønsker, siger Claus Højlund Mikkelsen.

En kugledyne kan medvirke til bedre søvn, men hidtil har det været en forholdsvis kostbar løsning for forbrugeren. Her har Salling Group i samarbejde med en dygtig producent introduceret en model til en pris, der ligger langt under markedsprisen. 

Ansøgningsrunden lukker 25. oktober, inden deltagerne på Innovation Day får tilsendt en invitation 4. november.

Processen for Innovation Day 2019

  • 1. september 2019 - ansøgningsrunden starter
  • 25. oktober 2019 - frist for indsendelse af ansøgning
  • Hele oktober - udvælgelse af deltagere til Innovation Day 2019
  • 4. november 2019 - invitationer til Innovation Day 2019 udsendes
  • 15. november 2019 - Innovation Day 2019

Læs mere her.

Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.199