23948sdkhjf

Sådan fremtidssikrer du din detailforretning

Presset på de fysiske butikker vokser. Men de detailhandlere, der klarer sig bedst, har skabt en digital kultur, som sætter kunden i forreste række. Ekspert giver råd om, hvad butikkerne bør gøre, for at stå imod presset.

Onlinehandlen vokser fortsat, og det mærker detailhandlerne.

I England måtte mere end 6.000 butikker, rejsebureauer og ejendomsmæglere sidste år dreje nøglen om.

Men ikke alle smider håndklædet i ringen, og flere detailhandlere forsøger nu i stedet at tilpasse sig det digitale publikum.

En ny undersøgelse fra Adobe blandt 600 detailhandlere viser, at 72 pct. af disse planlægger at øge deres investeringer i nye digitale marketing-teknologier.

- Det kan måske virke fristende for detailhandlerne at holde omkostningerne nede og håbe, at de udfordringer, de står over for, går væk af sig selv. Sagen er bare, at det gør de ikke. Folk forventer noget nyt, og det kræver en sammenhængende oplevelse på tværs af alle kanaler og platforme, hvis virksomheder vil engagere deres kunder og fortsat fremme deres salg, siger Vijayanta Gupta, som er Adobes go-to-market-ekspert.

Hun giver fire råd til, hvad detailhandlen kan gøre, for at stå imod presset fra de digitale medier.

1. Giv din kundeservice kunstig intelligens
Detailhandlere har aldrig haft mere data til rådighed, som de kan bruge til at få en bedre forståelse for kunderne og deres præferencer. Hvis man som detailhandel vil udnytte data fuldt ud, kræver det dog, at man har en sammenhængende datastrategi. Kunstig intelligens giver detailhandlerne mulighed for at grave dybere i deres kunders data og adfærdsmønstre, så de kan levere relevante, individualiserede og målrettede oplevelser til kunderne på meget kortere tid.

2. Skab en kundeorienteret kultur
De detailhandlere, der i dag klarer sig bedst, har skabt en digital kultur, som sætter kunden i forreste række. Et øget kundefokus er hemmeligheden bag en sammenhængende kundeoplevelse på tværs af online, mobile og fysiske kanaler, og det hele starter med ledelsen. Forretningens ledere skal sørge for at bygge broer mellem de forskellige afdelinger. En usammenhængende kultur vil nemlig resultere i usammenhængende kundeoplevelser, som i sidste ende giver utilfredse kunder.

3. Gør dine medarbejdere digitale
Tidligere på året viste en anden rapport fra Adobe, at virksomheder, der øger deres investeringer i digital markedsføring, har større sandsynlighed for at nå – eller endda overgå - deres forretningsmål.

De virksomheder, der klarer sig bedst, er ofte mere tilbøjelige til at investere i digitale færdigheder og uddannelse til deres medarbejdere, så de kan holde sig opdateret på de nyeste trends og værktøjer.

4. Bryd siloerne - fokusér på det gode samarbejde
En anden vigtig opgave er at facilitere et godt samarbejde mellem forskellige afdelinger – fx den kreative afdeling, marketing- og salgsafdelingerne og de digitale teams. Ved at samle alt på én kundeoplevelsesplatform kan de forskellige roller let fordeles, og opgaver kan styres mere effektivt på tværs af afdelinger. At forbedre medarbejdernes samarbejdsprocesser gør det nemmere at forbedre produktiviteten og levere bedre kundeoplevelser.


Hold dig opdateret med RetailNews
Kommentarer (0)
Forsiden lige nu

Bahnes overskud falder markant

Dansk bildesigner vil lave elbil til massemarkedet

Bazar-ejere i Næstved anmeldt for bedrageri

Nyt bryghus lader Facebook-følgere få indflydelse

Supermarkedskæde tjener millioner: Bedste resultat i 10 år

Flere danskere køber kopivarer på internettet

Nyhedsbrev

Kødkoncern ramt af nyt millionunderskud

Gode råd og guidelines skal gøre forbrugere mere klimavenlige

Salg til kapitalfond skærer stor luns af Nets' overskud

Regeringen skrinlægger klimamærke på fødevarer

Klimaministeren erkender, at der ikke er opbakning til mærket fra erhvervslivet men har ikke afskrevet muligheden på sigt.

Min Købmand reagerede øjeblikkeligt og reddede måske kundes liv

Nu genåbner Fætter BR efter konkurs og måneders lukning

Fætter BR åbner fem butikker i næste uge. Dernæst følger åbninger de kommende uger.

Kontrol med vandpibetobak skærpes efter millionfejl og snyd

Hos 29 ud af 30 virksomheder, der sælger vandpibetobak, blev der sidste år opdaget fejl af Skattestyrelsen.

Historisk varm sommer gav Bone's laveste resultat siden 2003

En mand er stukket med kniv i indkøbscenter

Trælast-kæde får rekordår for tredje år i træk

Tusindvis følger apotek på arabisk: Politiker frygter glidebane

På Djursland har apotekskæde fået over 6000 medlemmer på en Facebook-gruppe, hvor en ansat rådgiver kunderne på arabisk.

Ugens grin: Det grådige Skattevæsen

Direktør og medejer kvitter køkkenkæde i vækst

Nu giver Vestfyen den for alvor Jolly-gas

Skattekontrol: En ud af fire pakker fra Kina har fejl

Matas åbner sin første konceptbutik i dag

Efter milliardtab: Sådan vil Aldi vinde danskerne tilbage

Byggecentrene vokser på toplinjen - men mindre end året før

Ny formand for De Samvirkende Købmænd

Google finder seks millioner falske annoncer om dagen

Møbelhandler er gået konkurs

Arla vil igen lancere 15 nye økoprodukter

Milliardmilepæl gav champagnestemning hos Thise

Adidas løber fremgang hjem i Nordamerika og Kina

Ikea tilbagekalder Sötsak Skumtopp-flødeboller

Huslejer og kvindetøj trækker inflationen sydover

Optimera når ambitiøs bæredygtig milepæl

Lammefjorden risikerer at løbe tør for gulerødder

Sjællandsk bryghus på kanten af konkurs

Optiker på Fisketorvet hyldet for voldsom vækst

Se alle Medlemmernes egne nyheder

Hvide facader med solceller

Færre sygedage pr. medarbejder

For blot kr. 26 om dagen undgår du kassedifferencer og minimere risikoen for tyveri

JEROS A/S udråbt som Årets virksomhed 2018 i Faaborg Midtfyn kommune

Vidensdeling på tværs af brancher i jagten på intelligent ruteoptimering

Julen varer lige til påske..tra la la!

Kompromisløst sortiment

Undgå den onde, digitale tvilling

Gratis webinar: Digitaliser forsyningskæderne i transporten og opnå en højere effektivitet

FKM uden kompromis

Udlært hos EL:CON - Jonas er elektriker med stort gå-på-mod

Genbrug er fremtiden, og vi er selvfølgelig hoppet med på bølgen!

DT Rullecontainer arbejder til stadighed med sikkerhed og ergonomi

Tæt samarbejde mellem universiteter og GTS-institutter

Thorsman kabeltromle vinder international designpris

Nyhed! Siegling Prolink - Plastmodulbånd Serie 15

Erhvervsministeren lyttede til argumenter for fair betalingsfrister

Kom indenfor og backstage!

Adrian er udlært elektriker hos EL:CON og vil arbejde med projekter

Nye tavlekomponenter til mindre og mellemstore bygninger

Øget efterspørgsel = flere medarbejdere

To nye medarbejdere hos SSI SCHÄFER A/S

Gratis seminar: Customer Engagement & Loyalty med Microsoft Dynamics 365

Mød Kalu på Mad & Glæde i Forum 2.-3. marts

Auf Wiedersehen LogiMAT 2019

Send til en kollega

0.132