Sådan fremtidssikrer du din detailforretning

Presset på de fysiske butikker vokser. Men de detailhandlere, der klarer sig bedst, har skabt en digital kultur, som sætter kunden i forreste række. Ekspert giver råd om, hvad butikkerne bør gøre, for at stå imod presset.

Onlinehandlen vokser fortsat, og det mærker detailhandlerne.

I England måtte mere end 6.000 butikker, rejsebureauer og ejendomsmæglere sidste år dreje nøglen om.

Men ikke alle smider håndklædet i ringen, og flere detailhandlere forsøger nu i stedet at tilpasse sig det digitale publikum.

En ny undersøgelse fra Adobe blandt 600 detailhandlere viser, at 72 pct. af disse planlægger at øge deres investeringer i nye digitale marketing-teknologier.

- Det kan måske virke fristende for detailhandlerne at holde omkostningerne nede og håbe, at de udfordringer, de står over for, går væk af sig selv. Sagen er bare, at det gør de ikke. Folk forventer noget nyt, og det kræver en sammenhængende oplevelse på tværs af alle kanaler og platforme, hvis virksomheder vil engagere deres kunder og fortsat fremme deres salg, siger Vijayanta Gupta, som er Adobes go-to-market-ekspert.

Hun giver fire råd til, hvad detailhandlen kan gøre, for at stå imod presset fra de digitale medier.

1. Giv din kundeservice kunstig intelligens
Detailhandlere har aldrig haft mere data til rådighed, som de kan bruge til at få en bedre forståelse for kunderne og deres præferencer. Hvis man som detailhandel vil udnytte data fuldt ud, kræver det dog, at man har en sammenhængende datastrategi. Kunstig intelligens giver detailhandlerne mulighed for at grave dybere i deres kunders data og adfærdsmønstre, så de kan levere relevante, individualiserede og målrettede oplevelser til kunderne på meget kortere tid.

2. Skab en kundeorienteret kultur
De detailhandlere, der i dag klarer sig bedst, har skabt en digital kultur, som sætter kunden i forreste række. Et øget kundefokus er hemmeligheden bag en sammenhængende kundeoplevelse på tværs af online, mobile og fysiske kanaler, og det hele starter med ledelsen. Forretningens ledere skal sørge for at bygge broer mellem de forskellige afdelinger. En usammenhængende kultur vil nemlig resultere i usammenhængende kundeoplevelser, som i sidste ende giver utilfredse kunder.

3. Gør dine medarbejdere digitale
Tidligere på året viste en anden rapport fra Adobe, at virksomheder, der øger deres investeringer i digital markedsføring, har større sandsynlighed for at nå – eller endda overgå - deres forretningsmål.

De virksomheder, der klarer sig bedst, er ofte mere tilbøjelige til at investere i digitale færdigheder og uddannelse til deres medarbejdere, så de kan holde sig opdateret på de nyeste trends og værktøjer.

4. Bryd siloerne - fokusér på det gode samarbejde
En anden vigtig opgave er at facilitere et godt samarbejde mellem forskellige afdelinger – fx den kreative afdeling, marketing- og salgsafdelingerne og de digitale teams. Ved at samle alt på én kundeoplevelsesplatform kan de forskellige roller let fordeles, og opgaver kan styres mere effektivt på tværs af afdelinger. At forbedre medarbejdernes samarbejdsprocesser gør det nemmere at forbedre produktiviteten og levere bedre kundeoplevelser.




Hold dig opdateret med RetailNews

Skriv kommentar
Forsiden lige nu

Frugtfirma udvider ejerkredsen

Hørholm og Kokkedal i strid om ny Jysk-forretning

Handelsforeninger i Hørsholm er bange for ny Jysk i udkanten af Kokkedal og forsøger nu at gå via kommunen. For kan Jysk kaldes en pladskrævende forretning, eller er sortimentet af nips for stort?

Store virksomheder vil i seng med iværksættere

Uroplaget center skal rives ned

For nyligt smadrede en stor gruppe unge et pizzeria i Frydenlund Centret i Aarhus. Nu skal centret rives ned og erstattes af boliger.

Jollyroom udvider lageret til 65.000 kvm

Landbruget: Misvisende at sammenligne kød og rygning i kampagne

Nyhedsbrev

Kenni kan ikke blive økologisk landmand: Markedet er mættet

Politi: 14-årig pige blev voldtaget på toilet i Fisketorvet

Ugens grin: Den ansvarsfulde medarbejder

Nu bygger Ikea-familien boliger i Danmark

Ikano Boligs første projekt på dansk jord opføres i Greve – med lokalt Ikea-varehus på sidelinjen

Dansk elcykel slår crowdfunding-rekord

ITD og Danske Fragtmænd stævner EU for Postnord-støtte

Kampagne fra vegetarer sammenligner kød med cigaretter

Firma bag måltidskasser vil have danskerne til at skære ned på kødet og tilbyder professionel hjælp.

1

HK Handel beskylder Normal for at konkurrere på unfair vilkår

Langt størstedelen af Normals 88 butikker kører uden overenskomst, og det betyder lavere lønninger, siger HK.

Lunt efterår rammer tøjsalget

Salget af efterårs- og vintertøj lader vente på sig. Store tøjfirmaer melder om stagnerende salg.

Akvarium i Storcenter Nord eksploderede

- Det var noget af et syn, siger centerkoordinator om episoden, hvor flere tusinde liter vand og adskillige fisk havnede på gulvet.

Trælast på Bornholm går konkurs

Se billederne: Spektakulær åbning af Magasin i Aalborg

Køen strakte sig fra Gabels Torv gennem Fjordgade og helt op i Nørregade, da Magasin åbnede i Aalborg.

Drømmejob: Thisted Bryghus søger 25 øl-testere

Den nye iPhone bliver hurtigt billigere

Vent til Black Friday med at købe iPhones XS, er Pricerunners råd til kunderne.

Lasse fra København vinder gavekort på 100.000 kr til Lidl

Konkurrencen er kulminationen på to måneder, hvor over 150.000 har downloadet Lidls nye kundeklub-app, Lidl Plus.

Nyt fra bestyrelseslokaler og direktionsgange

Billeder: Se Nomas prisvindende træhåndværk indefra

Bragende romkuglesucces klar med ny service

Folk kan ikke få nok af "Danmarks bedste romkugler" fra Nørre Aaby Bageri.

Politiker vil have to timers gratis parkering i Randers

Øl med hash: Carlsberg ser tiden an

Prisbevidste erhvervskunder presser TDC's indtjening

Trump varsler ny toldstats på 6.000 kinesiske varer

Over 75 tons “grimme” tomater er reddet

Coca-Cola undersøger muligheder for cannabis-drik

Kvickly i Odensebydelen Dalum solgt

Danske unge: E-smøger er yt

Karen Hækkerup stopper i Landbrug & Fødevarer

E-smøger spreder sig som en epidemi i USA

Mærsk investerer i mindre madspild

Nemlig.com har solgt over 100.000 måltider på en måned

Se alle Medlemmernes egne nyheder

Alle har ret til friske frikadeller

Smukke solceller på Jagtens Hus ved Kalø Bugt

Hollandsk engrosvirksomhed med salg af trælegetøj og skolemøbler, søger nye mærker

Synlighed - Synlighed - Synlighed

Skab tillid med klima ikon

20 års jubilæum hos PALOMAT®

Dansk pilfingersikring er populær i USA

Mave & Hjerte er vejen til innovation hos Peter Larsen Kaffe

Taiwan virksomhed søger leverandører af chokolade, slik, kiks, chips og drikkevarer

PALOMAT® udvider marketingteamet

Detailhandlens Fagprøvepris og Danish Retail Award 2018

FDIHs e-handelskonference og messe - vil du klare dig i giganternes æra?

Tagintegrerede solceller i klassiske teglstens tage

Ny kontaktchef med solid bureauerfaring

Stormøde for sikringsansvarlige hos Alux

Kølerum til jægeren

MENY i Præstø oplever endnu større succes efter køb af ny røgovn

Vejle 24.10: Opkvalificer dine medarbejdere eller luk din virksomhed!

Kristian er udlært elektriker hos EL:CON – og vil gerne lære mere

Dine data er i høj kurs. Passer du godt nok på dem?

Svendborg 10. oktober: Fra tanke til handling - nye løsninger skal i spil

Seminar: Rundt om Dynamics 365

Byens Ejendom afholder konferencen - Ringsted: De store projekter 4. oktobe...

JEROS A/S på vej på IBA 2018

Glasvægge giver åbenhed i nyt kræftbehandlingscenter

Send til en kollega

0.185